lauantai 29. maaliskuuta 2014

Kevät tuloo hintoohinsa



Oheenen kuva käyys varmahan oikeen oikeures toristusaineestona, notta kuinka käyrähän jos vaaliatukkaasen, hurpalesmaasen luonteenlaarun omaavan pohojalaasnaisen päästää lähtemähän narsissiostoksille. Niin tierättähän niitä narsissia, joita ny justihin, tähän aikahan vuoresta pruukatahan laittaa terassiille, parvekkehille ja pihoohin. Non halapojaki kolome saa monesta paikkaa vitosella. Nottei sillaa mitenkää olestusarvo oo emännän lähties, notta kukkaro keventyys merkittävästi.

No...ostin mä ny niitä narsissiaki, minen oo vain keriinny niitä istuttamahan. Mutta tänään olis tarkootus. Kattokaas tämä mun narsissien hakumatka meni sillälailla, notta mun piti käyrä paikallises rautakaupas, täs kulunusella viikolla. Minen juurikaa piittaa niis käyrä, ku aina peliättää, jos ne kysyy multa jotaki vaikiaa. Mutta onneksi siä on naismyyjiäki, ne ei kysy vaikeeta, mutta nepä laittaaki somasti esille kaikenlaasta, justihin sillälailla notta ku Hariakaasen Kerttu astuu ovesta sisälle, se menöö vähältä sekaasin, Niin palio on komiaa sisustustavaraa, joita ei tienny tarvittevansa ennenku ny, ku non niin komiasti tällätty esille. Ei...nuo yläkuvan asetelman esinehet ei oo kyseesestä rautakaupasta, mä palajan sinne rautakauppahan paremmalla aikaa täs tuonnempana. Minolin nimittään tekemäs yhtä boordilaattavalintaa, aiva mun ja isännän yhtöhöösestä päätöksestä ( minen kelepuuttanu enää niitä mikkä on virunu kellaris vuosikauret, eikä ne olisi eres piisannukkaa ) . Minen oo eres tienny, notta sellaasia niin komeeta on. Mun silimät osuu luonnollisesti sellaasehen mosaiikkihässäkkähän. Ne mosaiikin palat ovat niinku pulleeta jääpäloja tai jotaki hiomattomia timanttia. Ne olis tulos meirän alakerran takan kylykehen. Ristus noli komiat ja.......kallihit. Sen hintaaset, nottei niistä ny aiva kahta kranssia takan ympäriitte teherä. Mutta YHYREN pienen tehosteen KYLLÄ. Isäntäki myöntyy siihen, sen jäläkihin ku oli kymmenehen kertahan varmistanu, nottei Tiimariakaa enää oo, nottei siältäkää löytyysi jotaki huokeampaa vaihtoehtoa. Ku soli joinki elpyny ja saanu ittensä takaasi, se oli vakuuttunu notta KYLLÄ näitä hiomattomia timanttia ny sitte tuloo takan kylykehen, Jotaki se viä yritti nupaata niiren saumaamisesta ja kaikesta sellaasesta turhanpäivääsestä. Mutta äänenpainoosta mä tiesin notta tämän "neuvottelun" minolin jo voittanu. Komiat koristukset on takkahan tulos...ja narsissia mun piti vain hakia.

Mutta, mähän oon maharotoon. Täysin kestämätöön naisihiminen!!!! Kyllä te Tarkkaa saatta sääliä. Sillä ku itteasias jo tiesin saavani ähkyni lävitte ( tämä siis ENNENKÖ mä olin niitä boordinäytteetä kiikuttanu isännälle näytille ) Mä siirryyn niihin NARSISSIIHIIN, siihen toisehen alakuperääsehen asiahani. No...narsissia on kukkakaupoos ja niihinki on nykyään ovelasti ujutettu kaikkia muutaki ihanaa. Ja sitte kulukaa tuo lampun näköönen tuikku, jonka alaosa on nerokkahasti purkki, sehän huuti mua siä hyllyllä. Mun oli P.A.K.K.O. saara se....HETI. Voi juutinan tähäre, siinä lukiki viä Romantic Light....ja sitte nuo valakoset helemililijat....neki oli pakko...niin joo ja ne NARSISSIT. Mä tunsin oikeen lämpöösen ailahruksen syränalas, ku sain tuon tuikkkuvirityksen tuora kotia. Parvekkehelle kevät- ja kesäiltoohin mä sitä kuvittelin. Mutta se näyttää komialta tuvanki puolella....notta pitääskähän....mun toresta hakia viä toinenki......? Ne jokka tuntoo mun hyvin, tietäävät vastauksen. Ja MIETTIKÄÄ NY!!!!!! tuon purkn sisältöä voi vaihrella tunnelmien ja sisustuksellisten teemojen mukahan. Nerokas keksintö. Mutta ristuksen vaikia seliittää rakennusmestarille kotona. Se kattoo tuota hetken ja ihimetteli, notta mä olin maksanu tuosta mälyttömästi ja samahan aikahan mä köörään samanlaasia lasipurkkia lasinkeräyksehen. Son vissihin sitä naisen logiikkaa. Nii-in MUTTA KU niis ei ookkaa tuollaasata varjostinta!!!!

Joo....kolome narsissia viirellä eurolla..... Pääset kevättunnelmahan. Mun tunnelmalle taisi tulla enemmän hintaa ku viis euroa. Mutta ei parane Tarkan valittaa, son itte mun valinnu. Ja sitä paitti, ostin mä ne narsissitki. Ja saattaa olla, että hajen viä toiset kolome tänään....ja ehkä tuollaasen toisen lasipurkkilampun.....ehkä......





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti