sunnuntai 25. toukokuuta 2014

Takana trooppinen viikonloppu





Tällääsenä pyhänaikana eres mä en järjestä mitään. En pahemmin puleeraa pensahia markilla tai muutakaa. Ei!!! Mun lenkkeely rajoottuu tasan tarkkahan tämän markin nurmikooren ajeluhun. Ja ikänä, ku olin siitä selevinny mä loimaasin itteni altahan reunalle, aurinkotuolihin. Mun seuraavihin suurimpihin ponnistuksihin kuuluu kirkkahanpunaasen kynsilakan vaihtaminen pinkiksi. Se oli kumminki sevverran moniosaanen operaatio, notta kattoon parahaksi aiva loimaasta itteni tuohon altahan reunalle levollisesti ja annoon paineeren tasaantua. Kattelin ympärilleni ja välillä suljin silimäni. Eikä mitää väliä, melekeen jokapuolella silimä lepäs. Lempeä lämpöönen tuuli hyvääli niin huumaavasti, notta luulin jo vähältä olevani kesälomalla. Mä vaivuun transsihin.Kyllä tämon niin harvinaasta herkkua näillä leveysasteella, notta tästä pitää nauttia.



Ja kyllä mä oikeen nautiinki. Sevverran mä sentähän ponnistelin, notta kävin välillä hakemas ittelleni jotaki syötävää altahalle. Kumminki jotaki terveellistä ( jäätelöören välihin) Enkä mä oikeen voinu tuota allaspoikaakaa hätyytellä, ku seki lomaali mun kans. Siinä sitte vietettihin kesäästä viikonloppua keskellä toukokuuta....ihimeellistä.



Tyttäremme, tuo liikuva wikipedia latas taas ittehensä tietoa ja kokolailla levollisis merkiis. Mä herkistyyn sitä kattelles ( niinku mulle useemmite käy, ku on Hänestä kyse ) No kattokaa itte, son ku joku kuoriutumas oleva perhonen kotilosnansa. Pakkohan mun tuo näky oli kuvata vaikka sieluni sopukkahan tämä näky tuloo piirtymähän. Tämä joinki muutenki kuvaa meirän markilla ollutta kesääsen rentoa tunnelmaa. 


Ehtoon tullen tuli keisariki pihalle. Sen on pareet hellepäivinä makaalla tuvas, mutta ku ehtoo tuloo niin silloon tohtii tämänki päästää jo pihalle. Kokosimma siinä sitte trampoliinin, eikö siinäkää yhteyres äänenvoimakkuuret kiristyny...ainakaa kovin palioa. Lopputuloksesta nauttiiki sitte meirän molemmat mukulat tuo ihimislapsi ja tuo karvaanen kakara. 

Mutta ehtoo tuo mukanansa palio muutaki...nimittään me aukaastihin meirän allasbaari. Niin no, ei kyllä asiakkahia ollu ku yks, eikä sekää mikää maksava sellaanen. Mutta komiaksi soli yrittäny tälläytyä. Ja sillä livulla tämä yhyristettyä allaspoijan ja baarimestarin virkaa pitävä mieshenkilö sitte heltyyki tariomahan tälle baarinsa ainualle asiakkahalle eres yhyren juoman. Ja ei hyvältä näytä baarimestarin näkökulumasta, sillä tulevaasuureski sillä näyttääs olevan vain tämä yks asiakas. Mutta ittepä on osansa valinnu. 


Mun varas oleva baarinpito on lähinnä hyväntekevääsyyttä, mutta se sopinee tälle meirän hyväntaharon lähettilähelle. Mun maksukyky on vähä niin ja näin. Mä törsään mieluumin vaatteehin ja kaikenlaasehen muuhun komiahan. Tämäki kuvas oleva haalariasu oli niin ihanan järkytävä löytö yhyrestä nettikaupasta, että mun oli kertakaikkiaan PAKKO saara se. Minolin aiva varma, notta isäntä järkyttyy syränjuuriansa myöre, ku tämän näköö. Mutta mitä viä.... se päinvastoon TYKKÄS tästä. Sitä sitte innostuksis rääppöösiskoollekki seliitin ja se totes, nottei ny sitte tiä onko tuo hyvä vai paha asia. No en sitte toresta tiä, mutta MÄ tykkään tästä ja tämän kans voii hengaalla melekeen mihinä vain ja voitta uskoa, että MÄ hengaan. 

Helteesen päivän ja ehtoon päätteeksi käytihin isännän kans hakemas  vaihteeksi yks DVD. Soli se avaruusleffa Gravity tai joku, no se kumminki, mihinä oli Sandra Bullock ja ahhhhhhhh! George Clooney. Soli kyllä tosi hyvä, oikeen kattomisen arvoonen. Äänitehosteetki oli sellaaset notta aiva ittekki välillä luuli olevansa siä avaruures ( Georgen kans...) No joo pakosta sitä vähä välillä voi muuttua vähä harhaaseksi, ku nuan komiasta miehestä on kyset ja elokuvan juoniki saattaa muorostua sivuseikaksi. Ja ku siinä helteesen ihanan päivän päätteeksi vaipuu unelmihin soffannurkas punaviinilasillisen jäläkihin niin yhtäkkiä soffatyynyt alakaaki tuntua oikeen pehemoosilta ja voi pianaikaa luulla nojaalevansa Georgehen ja sitte onki pian hornausvaihe naiselisesti päällä. Ja seuraavaksi ku havahruun torellisuutehen siä onki yllättäen leffan pääosis enää Sandra, joka on jostaki syystä riisunu ittensä siä avaruusmodulis aluushousuusillensa ja sitä kuvatahan illimanmuuta siältä alaviistosta. Mä siinä yritän isännältä tierustella notta; mihinä George on?!!!! Mutta ei se vain tiä... NO eisunkaa ny, miettikkää itte. No mutta.... hyvä leffa se oli, mutta olis se Georgeki voinu olla siinä enemmän ja olis seki voinu johonaki vaihees ottaa sitä avaruuspukua pois, nuan niinku tasa-arvon nimis. 

No mutta....tämä oli varmahan täs, aurinko onki taas vaihteeksi piliviverhon takana ja mä tartun puutarhasaksihin. Mutta talaviturkkia mullei oo enää sen heitin eileen meirän altahasehen ja äänivalli rikkoutuu aiva varmahan. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti