lauantai 21. kesäkuuta 2014

On ilimoja pirelly



Niin.....ku klasista kattoo pihalle näyttää komialta. Aiva petollisen komialta. Mutta totuus onki sitte jotaki aiva muuta. Sen oppii tämäki vaaliatukkaanen naisihiminen eileen ku olin koiran kans kävelyllä. Mä laitoon koiran hihinahan ja lähärin t-pairas ja capriis käveleskelemähän koiran kans tuttua mettätietä. Flikka kattoo, notta äitee on ny kyllä reiruhun alipukeutunu. Joo-o.....kyllä mäki sen alipukeutumisen havaattin jo kotopihas. Siinä vaihees ku hyinen pohojoostuuli tunkeutuu mun pairan sisälle. Mutta...mä ajattelin, notta emmä ny viitti enää pyörtää, enkä halua koiralle tuottaa pettymystä, notta ny pitääki viä pyörtää vain sen tähäre, notta ämmä alakaa fooraamahan päällensä toppakerrosta. Ei millää voinu ja tien toisella puolella orotti koiraa jo tuhannet tuoksut, sen Hesari, Päivän Uuutiset. Soli äkkiä päästettävä koira niitä lukemahan ja siinä samalla jättämähän omat viestinsä hekilökohtaasta palstalle, son heti se ensimmäänen valopylyväs meirän tupaa vastapäätä. Koiran etu meni mun erelle ja sitäpaitti mä yritin ajatella positivisesti, siinä käret kontas ja ku hymy oli jo jäätyny mun huulille. Ähh, mitä pienistä, vaikkon vähä vilipoosta, mullon kumminki ny KESÄloma ja näin vilipoosella luulis notta kyykärmehekkää ( joita on täs alueella varsinnaanen yhyryskunta ) eivät varmahan pysty liikkumahan, nehän ovat tällääsillä ilimoolla  kohomees, ovat sitte tasan. Näis tuumingiis mä kulujin koiran kans urhoollisesti ja loin mielikuvia kesästä. Tunnelma oli kokolailla viä ok, kunnes yks rullaluistelijamies varootti meitä tiellä olevasta kyykärmehestä!!!!!! Ystävällinen ihminen toresta, sillä nuo kärmehet ovat salakavalia ja äärimmääsen vaarallisia pienelle palatsikoiralle. Oletikki, ku Malfoy ei ymmärrä peliätä niitä yhtää. Käännyymmä kotoa kohoren ja näin oli osootettu notta niis astees, johona blondi naisihiminen menöö kohomeeseehen, kyykärmehet liikkuvat liukkahasti vaanimas pieniä palatsikoiria. tuos vaihees pääryyn notta on  pareet tulla tupahan ja keittää kaffit. Jos vaikka sulaas, ennenku siirryn puutarhahommihin. 





Ja niinku kuvista näkyy, kyllä mulla siä työtä piisaa. Puutarhahommis on se hyvä puoli, notta niillon ihimiselle terapeutinen vaikutus. Ainut vain, notta ku on oikeen kylymä, on vaara notta aivosolukki kohomettuu. Son surullista, olletikki näin keskikesällä. Mutta koska lunta ei kumminkaa ploosannu, mä aamuusesta koiralenkistä viisastunusena pujin itteni kunnolla. Laitoon oikeen firman takin, sellaasen kevyttoppatakin päälle ja kyllä taas tarkeni. Koiralle tämoliki sitte ihanteelinen puutarhanhoitopäivä. Sillä turkilla oli vain mahtavaa ja nautinnollista köllötellä mamman kans puutarhas. Ja sehän justihin köllöteli. Taisi raukka johonaki vaihees nukahtaaki kyliellenä nurmikolle. Son siitä veleho koira, notta son AINA siä, mihinä mäki. Ku mä könysin lumimarjapuskien kimpus istutusaltahas, oli siä myös Hänen Keisarillinen Korkeutensa. Tassut vain roikkuu istutusaltahan reunallla ku keisari lepuutti leukaansa kiveystä vasten. Mutta nuosta kuvista, tuo alligaattori on isännän hankinta ja minoon ny sitä sitte sovitellu  puutarhan tuohon kolokkahan, aika hyvältä jo näyttää, mutta viä mun pitää vähä sen ympärillä häärätä, jotaki kivihässäkkää tai jotaki se viä kaipaa. Ja sitte KATTOKAA mun raparperia. RISTUS non komeeta ja isoja!!!! Meillä syörähänki jonku verran raparperiherkkuja, tottapa ny. Mutta mun mansikat......huoh!!!!!!! Non ny tuollaaset rääppööt.....mulloli kulukaa komiat tarhat, ja sitte vime kesänä niihin tuli joku tauti ja syksyllä sitte reviin puskat irti. Reviin ja raauun. Harmitti niin vietävästi!!!! No....ny mä alootan aluusta tämän mansikahomman. 



No mutta.... ny o kumminki keskikesän juhulaa. Rääppösiskoo tuloo perheensä kans meille. Kyllä siä varmahan taas toppatakis tarkenoo. Sevverran pitääs notta pystyy grillata sapuskat. Ruokaalu tapahtuu sisätiloos, heti ku sormet on sulanu ikikohomeesta. En sitte tiä, näkyykö rivien välistä lievä katkeruus johtuen ilimoosta, joita toresta on pirelly. Näkyy tai ei, niin pakko tunnustaa, että mua harmittaa tämä kylymyys. Olis niin palio komeeta kesävaatteeta, mutta ku.... tai niin ...saiskahan sähäköötä pantterimekkoja topattuuna? 








1 kommentti:

  1. Mun loma taas osuu siihen kaikkista kuumimpahan jaksohon. Siunasin kyllä monesti, jotta kerranki osasin ottaa loman "hyvän sään aikana". Meillä ku töis pakkaa helteellä nousta lämpö pitkältä yli 30 astehen. Siinä alakaa ajatus juoksettua puolen päivän jäläkihin. Kotonakaa ei palijo muuta jaksanu ku vain olla ja siinäki tuli hiki.

    VastaaPoista