sunnuntai 15. tammikuuta 2017

Krätyynen kapinallinen lumikuningatarpussilakanoosta, päivää



Ikänä,  ku mä tänä aamu(päivänä ) silimäni auki sain, maattelin jotta mä moukeeraan. Moukeeraan asioosta, jokkon mun syrämen päällä. Ei ne siitä kylläkää moukeeraamalla miksikää muutu. Mutta saanpahan ainaki tää henkilökohtaasella oksennuskanavallani priuteerata asioosta. Asioosta, joista maattelen AIVA ERILAILLA, ku valtaväestö. Mä tykkään komiasta, siinä ku moni ajatteloo, jotta pitää olla siipiänsä myören. Tosin tämei oo asia, joka mua ärsyttää. EI, munmielestä on rikkaus, ku ajatellahan erilailla. Mutta, SE, että kaikkien pitääs ajatella samallalailla, se mua vituttaaki. On sellaasia niinku oletusarvoja, joita kaikkien KUULUU allekiriottaa, niinku jotta;  ( mä en allekirioota näistä YHTÄKÄÄ, ajattelen tasan päivvastoon! )

Eläämistä piretähän liika hyvää huolta. Niiren kuuluu olla arvoasteekon alimmaasia

Nuoret pitää OPETTAA tienaamahan rahaa ja oletusarvo on jotta non kiittämättömiä paskoja aluunperin. Nei kukaa ymmärrä työnteosta muuten mitää.

Ainokaaset on aina pilalle hemmoteltuja ja ylipäätänsä kakaransa voii rakastaa pilalle

Ihimistä siitei tuu, jonsei hiellä, verellä ja tuskalla tietänsä täs elämäs raivaa

Karkkipäivä KUULUU olla!!!!!  VAIN karkkipatukalla kasvatetusta kakarasta tuloo yhteeskuntakelepoonen . Nimittään sillaa karkkipatukalla kasvatetusta, jotta tänään et saa...koska nyt ei oo se V###n murupäivä!!!!!!

Nykypäivän lapset ja nuoret liikkuu liika vähä, Ja liikuntatuntien lisääminen, on tähän paras ratkaasu.  (Mullei ainakaa oo YHTÄKÄÄ positiivista muistikuvaa koulujen liikuntatunniista. Traumaattisia kokemuksia on sitäki enemmän. ) Liikunnanilohon mäki uskon, mutten koululiikunnan lisäämisellä usko saavutettavan sitä, mitä ny halutahan. Kauhistukaa kaikes rauhas, näin mä ajattelen!

Suvaatsevaasuus tarkoottaa, jotta suvaattet kaikki, paitti kolomia; ( koto, uskonto ja isänmaa) Erellämainitut arvot on rasistisia. Suvaatsevaasuus loppuu TASAN näihin kolomehen. Siihen asti kyllä "tierostetahan " ja "ollahan asialla" Jos tohorit sanua äänehen kunnioottavas näitä arvoja, mutta ei, ET oo vihamielinen muita kulttuureja kohtahan, koitat piipittäää olevas presidentinki mainittema "tolokun ihiminen" EI AUTA on olemas kaks ääripäätä; suvaatsevaanen ja rasisti. Ei oo muuta. Jos uskaltaurut eres puolella suupielellä väittelöhön aiheesta, nämä suvaatsevaasen leirin ihimiset polokoo sun verbaalisesti suohon. Ne räkyttää viä silloonki ku soot jo luovuttanu. Vannoutuneimmat kantaa sulle kaunaa KOKO LOPPUELÄMÄNSÄ. Vain sentähären, jottoot erimieltä asiasta. Kaunankantaminen näkyy somes vaikka niin, jotta ne lakkaa "tykkäälemästä" sun kommentiista ja vaikka sä itte kiriottaasit  niille enkelten kielellä, ei auta. Soot ilimaa. Väärinajatelija. Erilaasia mielipiteetä ei saisi olla.( suvaatsevaasta? ) Harvoon tohtii enää eres sanua olevansa tolokun ihiminen. Ku sitä pitää peliätä rasisitin leimaa.

Tällääsiä asioota moon kulukaa tuumannu lumikuningatarpussilakanooreni välis. Ja palio muutaki kerkisin funteerata, ku nukuun koiranunta ja orotin ainokaastani ( sitä "pilalle"hemmoteltua ) kotia



Ai niin, jäi siitä listasta pois viä joulun poissiivuaminen. Meillä kuusi lähtöö TÄNÄÄN. Eli VÄÄRÄHÄN AIKAHAN. Kunnon ihimiset olis laittanu jo loppiaasena. Muta mä perkeles annoon sen kasvaa kerkkää. Ja tänään kyyneltyvin silimin kerään ja siivuan joulun pois. Yhyres tyttären kans. ( sen "pilalle"hemmotellun) Mulle on henkilökohtaasesti erityysen vaikiaa TÄMÄN joulun siivuaminen pois. Ku oomma sen yhyres tyttäreni kans suurella rakkaurella laittanu. Mutta nyt on aika päästää irti joulun tunnelmasta. Nyt kuuluu jo kääntää kasvot kohti valoa. Mutta mun tunteelliselle mielelle son ny vähä vaikiaa. Tuleva vuosi on luopumisen aikaa. Neitoperhoseni siivet on jo kantavat. Niillä liirellähän kotipesästä pois.



Meirän flikka on saanu kasvaa mun ja isänsä helläs huomas. Son saanu olla suojas. Niinku tämän korun helmi. Minoon saanu aikoonani olla elämäni ensimmääset 14 vuotta äitin ja isän helläs ja turvallises huomas ja ny viäki, yhäki moon äitini helläs huomas, vaikkoonki jo aikuunen nainen, ja mullon oma perhe. Isästä oon joutunu luopumahan liika varahin. Siinon elämänkoulua kulukaa aiva tarpeeksi. 

Moon ennenki tää toimittanu mailman parahasta perakokiikasta. Son Lissu-äireen perakokiikka. Siinei oo napiilla pelattu. Ei oo olovaasilla asioolla kasvatettu. Ei oo ollu murupäiviä, eikä mitää muitakaa paskantärkeetä sääntöjä. Meiton viis kakaraa. Kaikista on tullu hyviä ja yhteeskuntakelepoosia ihimisiä. Työelämähän. Meiton Lissun kakaroos neliää hyvää äiteetä ja yks hyvä isä. Lissu on rajoja ravistelevasti opettanu mm. nuo kolome nykyään kyseenalaasta arvua. Son opettanu jotaki niinki ravisuttavaa ku että. " HEI, eläämet EI OO arvoasteekon ALIMMAASIA" Äitee on teheny palio hyvää MYÖS eläänten etehen. Ja son jättäny meille nyjjo arvokkahan perinnön; kunniootuksen eläämiä ja luontoa kohtahan. Ja yks mikon aika oleellista. Lissu-äitee on LUOTTANU kakaroorensa arvostelukykyhyn. En oo ikänä kuullu äiteen suusta, kuinka laiskoja ja paskoja ja pilalle hemmoteltuja kakaroota moommakaa. Nii-in......kulukaa ku mun mielestä kakarooren kasvattamises oleellisinta on tuo MOLEMMINPUOLINEN LUOTTAMUS JA KUNNIOOTUS. MOLEMMINPUOLINEN!!!!!!!! Viime kesänä, ku äiteen asiat oli huonosti. Meitoliki viis kakaraa ja liuta kakarooren kakaroota äireen sängyn vierellä. Ja ny moomma kaikin iloosia, ku saimma tuon kasvatusgurun viä takaasi.

Son kulukaa sillaa, jotta tuolla valtaväestön suosimalla kasvatustavalla kakaroosta tuloo oikeen heleposti silimänpalvojia ja joistaki tuloo jopa katkeria. Ja jos joku nimiä niittäny kasvatusihiminen sanoo jotaki, tämä mullilauma toteuttaa tuota oppia sokiasti omahan kakarahansa. Ku niin KUULUU. Sinänsä tuo asiantuntijan neuvo voii olla hyvä ja toimiva. Mutta kyllä kulukaa meirän vanhempien pitää tuumata vähä ittekki Sopiiko tuo kasvatusmalli MUN KAKARALLE? Ku kattokaas, moomma yksilöötä. Oikeen mua sieppas yhyren yrittäjänaisen kiriootus, johona käskettihin sulukia teinien rahahanat. Ja sitte se aivotoon mölinälauma, joka kommentoo, jotta " JOO; NIIN SAMA MIELTÄ" Justihin!! .Oli siä joku toisinajattelijaki kommentoomas. Mutta se rumpiootihin heti verbaalisesti hiliaaseksi. Mutta mua ei rumpioora hiliaaseksi!! Mä sanon jotta oon ERI MIELTÄ!!!!!!! NIIN ERI MIELTÄ, KU VAIN OLLA VOI!!!! 

Ensinnäki; mikkä vitun rahaHANAT? Meiränki flikan isä on yrittäjä. Ja kulukaa viäkää ei oo Tarkan perhees sellaasta rahahanaa löytyny, josta rahaa virtaas flikalle ja emännälle ja yrittäjälle ittelle nuavvain. Ei kulukaa oo torellistakaa tämä marina. Pröksevää kasvatetahan omia ja siinä sivus viä vissihin naapurin kakarootaki. "Tieretähän "niin ristuksen palio kaikesta. Ja taustalla näyttää kokoaijjan olevan olettamus, jotta omihin kakaroohinsa ei voi luottaa,Ei niistä ihimistä tuu, jonsei niitä laita kunnolla anelemahan ja yrittämähän. Kesätöitä pitää hakia. Nii-in.....veikkaasin, jotta aika moni nuori niitä hakoo. Tunnollisesti ja jatkuvasti, Mutta niitä työpaikkoja ei oo tarjolla kulukaa enää samahan mallihin, ku joskus vuosiKYMMENIÄ sitte. Ei niitä näytä löytyvän kaikille aikuusillekkaa halukkahille ( ajatella, KAIKKI  = suurin osa, ei oo työttömiä OMASTA TAHAROSTA ) Ja kilipaalu on kovaa. Son armotoonta näille meirän "laiskoolle" nuorille. Lukio mun aikahan kolome vuosikymmentä  sitte, oli lastenleikkiä nykypäivähän verratuna. En seleviääsi eres kurssitarjottimen kokoamisesta. Ja onkahan tämä kasvotoon mölinälauma, nämä "tierostavat" kasvattajat ikänä kuullu sellaasesta termistä, ku ITSEÄÄN TOTEUTTAVA ENNUSTE? SE tarkoottaa sellaasta, jotta,  jos sä hojet kakaralles kokoaijjan, kuinka laiska son.....niin appajee...sellaaseksi se muuttuu.


Mutta mä varmahan elänki jotaki aiva toista torellisuutta. Moon ainokaasen äitee. Ei silloo mitää erellytyksiä päriätä täs mailmas. Moomma isännän kans rakastanu sen pilalle. Moomma pitäny sille niitä rahahanoja ( BUAHAHHAHAAAA) auki. Lukios varmahan arvottihin arvosanat, ku ei tuollaanen vätys VOI saara niin korkeeta arvosanoja. Mun on pakko varmahan alaata uskomahan kodinhengettärihin ja keijuuhin. Ku pakosta tää kotona JOKU loihtii upeaa tunnelmaa, kokkaa ja siivuaa, hoitaa ja lenkittää koiraa. Mä saan päivästä toisehen tulla siistihin kotiin. ( ainiijjoo kototöiren tekemisestä ei saa palakita eikä eres kehua, ne KUULUU, että eres jotaki tästä mailmasta oppii..vätys )  Ku eisunkaa se pilalle hemmoteltu kakara sellaasehen kykene?! Sehän on nuori aikuunen,Pilalle hemmoteltu. Sehän kattoo päivät pitkät Netflixiä. Son vätys. Pääsykoetkirija on varmahan vain rekvisiittaa. Ja kyllä meille täs varmahan ilimestyy Florence Nightingalen reinkarnaatio!!!! Ei tuo meirän pilalle hemmoteltu vätys VOI olla se, joka uskollisesti on isäänsä hellästi taluttanu lääkärihin ja takaasi sen sairasloman aikana. Silimäluomia mun kuumootti, ku kattoon, kuinka hellästi ja tarkoon ja rakkaurella tytär isäänsä auttoo liukasta mäkiä tupahan autosta. Sama vätys voimaanutti mua viime tiistaina, ku tulin töistä. Ja mulloli takki tyhyjä. Niinku varmahan jokaasella joskus. On montaa liikkuvaa osaa ja yhtäkkiä vain se palttoo on tyhyjä ja silti niin painava. Tuo flikka voimaanutti mun. Me keskustelimma puolehen yöhön, kattoomma lempparisarjojamme ja huomisin töihin lähti uus äitee. Täynnä voimaa ja energiaa. Kiitos kuuluu tyttärelle. Ajatella...senhän kuuluus olla saamatoon vätys. 


Niin.... KIITOS ja ANTEEKSI. Mä tiän ravisuttavani mielipiteelläni monia. Moon äiteemailman kapinallinen. Moon tiikeri-pantteri-hyeena-leijonaäitee. Minen suostu uskomahan, jottei mun flikkani löytääsi paikkaansa täs mailmas. Flikka kuuluu mun parahisihin ystävihin, niinku mun äiteeki. Mä pussaalen sammakoota, kannan leppäkerttuja turvahan, hemmottelen kiinanpalatsikoiria. Heristän nyrkkiä kesäkissanottajille. Tuomitten eläänrääkkääjät. Oon tolokun ihiminen. EN rasisti. Suvaatten eri mielipiteet. Hurskastelua kakaraan kasvatukses karsastan. Murupäiviä ei oo mulla, eikä mun kakaralla. Sääntöjä ei teherä sääntöjen tähären. Paras äiti-lapsisuhuret perustuu luottamukselle. Airolle luottamukselle. Paskantärkeyrellä ei pitkälle pötkitä. Ja niijjoo...jos löyrättä sen rahahanan, kertokaa se meiränki yrittäjäperheelle. Minen oo tästä huushollista löytäny ku vesihanan ja viinihanan. 

Mutta toistaaseksi, non piisannu mulle. Mukavaa viikkoa lukijat. suvaatahan toisiamma, jopa hyeenaäiteetäki. Moomma oma erikoonen rotumma. 

1 kommentti:

  1. Ei kakaroota voi laittaa samahan muottihin. Mulla niitä on kaksin kappalehin ja ne on niin eri vesillä pestyjä, jottei millää oo voinu samalla lailla kasvattaa.

    Toinen alakoo ottaa vastuuta jo 15-kesääsenä ku toinen on ny vasta, liki kolomikymppisenä alaannu osoottaa aikuustumisen merkkiä. Silti oon aina yrittäny jaksaa uskua ja kannustaa, vaikka kieltämätä välillä on teheny tiukkaa ja voimmat on ollu vähis. Silloon on tullu annettua enemmän huonua ku hyvää palautetta.

    Monta asiaa olsin teheny toisin enkä oo vielä tohtinu niiltä kysyä, minkämoisena kasvattajana ne mua pitää. Itte en pirä kovin kaksisena, mutta tehtyä ei enää saa tekemättömäksi.

    VastaaPoista