maanantai 28. maaliskuuta 2016

Kellojen siirtely ja sitä seuraava helevetti





Mullon olo ny niinku Liisalla ihimetmaas. Moon sen hullun hatuntekijän työnä teekutsuulla. Niillä kutsuulla, joihinka minen olisi halunnu eres alakaapäälle osallistua. Siä toivotetahan tervetullehiksi sanoolla: " we are all mad here"  Mun on johorattanu sinne se valakoonen  kani, joka koko aijjan pälyylöö sitä komiaa taskukelloansa, Kuvasin tähän alakuhun yhyren nuasta Liisa-puseroostani. Mullahan on palio "satumaasia puseroota, mekkoja, hamehia ja housuja. Koska...noh, koska työni puolesta saan olla oikeen luvan kans lapsellinen ja muutenki.....mä vain TYKKÄÄN tällääsistä vaatteesta. Niiston meillä lähes kaikki versiot, äireellä ja tyttärellä. Oikeen joskus naurattaa ku meirän pyykinarulla lepattaa lempiäs kesätuules täysin samiksia Disney-ihanuuksia. Kauas ei oo siis omenani puusta puronnu. Mutta, mutta...ei mun ollu ny tarkootus mun ja tyttäreni vaatekaappien sisältöä teille selevittää. Nimitään tästä rupiaa olohon leikki kaukana. Nimittään lempiät kesätuulet tuovat väistämätä mukanansa myös tuon saatanallisen ilimiön; KESÄAIJJAN. Kelloja rukatahan keinotekoosesti väärähän suuntahan. Sen saatanallisen rituaalin seuraukset alakaa näkyä naamasta ja tuntua koko krupis vuosi vuorelta yhä enemmän-


Son nimitään kulukaa sillaa, jotta minoon AAMU-UNINEN  ihiminen. Sitä vastoon minoon sitte taas iltavirkku. Mun taiteellinen sielu oikeen herää tuas ehtoopuoles. Silloon, ku oon tullu niistä mun liikuntaharrastuksista. Silloon mullon ireoota ja virtaa. Ja jonsei mitää muuta, mä tykkään istua rakkahieni kans ( tai olla joskus vain omis tuumingiis ) soffannurkas. Ja mikäli oon niiren rakkahieni kans mä parannan mailmaa ja tunnelmoon. Tai vain nautin telekkariohojelmista. Mutta mihinää nimes minen oo valamis sängynpohojalle. Ja ku mä joskus satunnaasesti kärsin nukahtamisvaikeusista, mullei tulisi mielehenikää mennä väkisin sänkyhyn pyörimähän. Ja mitää ristuksen lääkkeetä minen rupia vetämähän. Mulle parasta lääkettä on elämä itte. Ja se oivaltava havaanto, notta mun oma kruppi on tarpeeksi viisas tietämähän, koska mun on OIKIASTI väsy ja koska mä TARTTEN unta. Väkisin unta yritämällä ei tuu ku tuskanhiki. Mutta kulukaa...tuskanhien lyöö pintaha ny taas aamuusin. Ainut mikä peilikuvaa kattoes hymyylöö, on nuo halinallet. Mun oma naama on rututs ja vitutus ja väsymys näkyy kilometrien päähän. KATTOKAA NY ON KESÄAIKA. Kelloja on siirrettu tunnilla etehenpäin.


Kaikkihin kelloohin siirretähän ny uus "pareet" aika Tunti etehenpän tuntuuki mun kropas kokoaijjan torellaki siltä, että tunti ETEHENPÄIN. On kiirus, nopiaa nopiaa!!! Elämää mennähän ku pikakelauksella. Aina ku vilikaasoo kellohon aharistuneena ja ajatteloo, jotta oijjoi, kello on jo NUAN ja ( johonaki sielun sopukas sitä aatteloo, notta paitti että, OIKIASTI SON KYLLÄ TUNTIA VÄHEMMÄN ) Ja niinku teille täs taannoon jo toimitinki tuntemuksistami ruuhkavuosis, niin yhyren tunnin varaastaminen siitä, lisää sitä horioppia sevverran, jotta melekeen näjen itteni sinä valakoosena kanina. Komiaa kelloa vaharatahan ja kiirus on ...kiirus on aiva saatanallinen.  Ja aiva ku minen jo tähänki asti olisi ollu kuormittunu ja kiiruhinen. JA SE VÄSY!!!!! Minoon täs aluus ja sitte taas syksyllä niin väsyny, jotta aina käyy jo mieles mureskukkarolla, jotta onkahan mulla joku vakava sairaus, ku oon NIIIIIIIN väsyny. Mutta ei, ei se onneksi sitä oo. Sovvain tuo kellojen siirtely. Mun järkehen ei maharu, notta mitä hyötyä siiton, ku aamut muuttuu ny hetkeksi tämän myötä pimiämmiksi. ( tähän asti minoon jo luonnollisen valon herättämänä nousnu viikonloppuusin yhyreksän aijjoos ja siitä se sitte aikastuu kesää kohoren...mutta tietenki tätä uutta pelsepuubin aikaa son sitte taas toresta jo sen kirotun tunnin enemmän )  Väsyny minoon, riutunu, räytyny ja sitä myöre kiukkuunen, ku mariaaskarhu. Töiskäyminen kesälomahan asti on yhtä helevettiä ja sitte taas syksyllä son ku kivirekiä vetääs. Porua pukkaa ku on niin väsyny. Ja syränki on alaannu aina nykykään muliahtelohon. Ja tietysti se ihana kesä. Kaivatttu, orotettu aijanjakso elämäs, se menööki ny sitte ihimetmaan valakoosena kanina. Kelloa vaharaten. Kesä menöö pikakelauksella, kiitos tuon varaastetun tunnin.


Mutta sen on viisahammat päättäny, jotta kellojen siirtelystä on SUURTA hyötyä. Koko euroopalle. Son ny vissihin kiinni siitä samasta kirotusta kiriaanyhyristelmästä, jokkon päättäny palio muutaki "hyvää" ja rakentavaa. Monella maatilalla tieretähän tästä palio enemmän. Ja tämän kiriaanyhyristelmän viisahat päätökset tuntuu aika monen maanvilijelijän(ki) lompsas. No...onpa ainaki kurkut ny suoria, ettei vain liika käyria. Ja muutenki on ny niin globaalia kaikki....ei se haittaa. Vähä tuo mopo näyttää karaannusen käsistä ku uutisia lukoo mailmalta. Mutta kaiketi nua viisahammat tietää. Ei vain anneta peloolle valtaa, kaikki järiestyy. Piretähän kurkut suorina ja mansikat oikiankokoosina. JA SIIRRETÄHÄN NIITÄ SAATANAN KELLOJA!!!!  Viisahammat tietää, mikä on "oikeen"  Me talutusnuoras olevat tuumma sitte peräs. Silimäpussit roikkuen, turvat rutus ja syrämet muliahrellen. Me seuraamma ku lammaslauma.



No nyvvissihìn on on joku tekemäs tälle asialle jotaki.  Tälle järiettömälle kellojen siirtelylle.  Mäki oon allekiroottamu tästä jonku adressin. Siiton ny kaiketi oikeen tutkimustuloksia, jotta me, joirenka syrämet muliahteloo väsymyksestä, mei ookkaa luulotautisia. Me kulukaa kärsimmäki tästä OIKIASTI. Mun on nyjjo ikävä sitä oloa, ku herään aamulla ja oon OIKIASTI levänny. Ny mun pitää joka aamu töihin lähties puristaa hammasta ja väkisin laittaa itteni liikkeelle.   ( Aiva kun en olisi teheny sitä jo tähänn asti ja nysse sitte vain pahenoo )  Tai vastaavasti vois viikonloppuna herätä ysiltä OIKIASTI leväneenä ja päivääki olis jäliellä, muttta ei, kymmenehen se menöö ja niin on pikakelattu sitä ainutta keirasta viikos..viikonloppua..siitä seuraa fyysisten oireeren lisäksi armotoon vitututsj a se syrän, se muliahteloo väsymyksestä. Kattokaas kahareksaksi meneminen on mulle ny sitte talavehen asti SEITTEMÄKSI menemistä. Ja mun kruppi TIETÄÄ sen!!!!! Ja näkyy se mun naamastaki. Ja tottakai minoon surullinen ku mun lempivuorenaikani kesä, menöö pikakelauksella. 



No....mä koitan ny säilyttää järienrippeeni ja pinnistellä tämän kesäaijjan ylitte. Emmä sitä yksin voi muuttaa. Mutta tartuunpa ny kumminki aiheeseen, ku siiton oikeen tutkimuksiaki tehty. Son kuria asia , tuo keinotekoonen aijjan manipuloonti. Son sitä maatiloolla, monilla vanhuksilla, pienillä lapsilla.. Onnekkahia on ne, joihin tämei mitää vaikuta. Muhun son vaikuttanu aina, mutta ny vanhemmite on sitte ruvennu tulemahan jo oikeen fyysisiä oireeta. Vitutus asian suhteen on kiriaamellisesti muuttunu kokovartalovitutukseski. 
Nyt mä muutun ihimetmaan Liisaksi ja keskustelen valakoosen kanin kans tästä kellojen siirtelystä. Nimittään mullon vahavasti sellaanen olo, että tällä keskustelulla on sama lopputulos, ku nuohin adressiihin kirioottamisilla. Niinkauan ku siä vastas on se kaharen kiriaamen yhyristelmä. No.....onpahan ny kurkut suoria ja mansikat oikiankokoosia, Ja mikä tarkeentä ei anneta peloolle valtaa. 

2 kommenttia:

  1. Justihin tänään rutajin feispuukis, jotta mullon kesäaikakrapula. Manasin, jotta piruako niitä kelloja siirrellähän. Oon kaks päivää ollu ku nukkunehen rukous. Tuntuu, jottei koko päivänä herää kunnolla.

    VastaaPoista
  2. Aivan turhaa tuo siirtely on...kesällä on valoosta ja talavella pimiää. Ei se yks tunti paliua merkitte, muuta ku torettu jotta monilla käy terveyren päälle.

    VastaaPoista